På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 12 maj 2015

Vårmarknad


Idag hade Nils och Sigges skola sin årliga Vårmarknad. Så himla mysigt! Tyvärr inomhus för regnet har öst ner hela dagen. Innan fick kidsen 50 kr var att spendera. Det fanns mycket att välja på. Först började vi med en loppistur i ett klassrum. Där hittade jag mig ett blått och vitt kakfat med drottningen på för fem spänn. Kommer bli sommarens favorit. Vill gärna pynta min altan i vitt och blått. Strax utanför var det lotteri så där stannade vi till och tog några. Nästa anhalt var att köpa tomatplantor. Det måste vi göra varje år. Nu har vi två ståtliga körsbärstomatplantor som skall ner i större krukor till helgen. Strax bakom dem såldes det kladdkakor så nu ligger det ett par i frysen inför sommaren. Sedan var det dags att fynda några pocket också för en femma styck. Därefter doftade det hamburgare så då blev det en sådan till Sigge. Nils drog iväg till biblioteket där han sjöng med kören. Så himla mysigt. När sedan även Nils hade en hamburgare i magen blev det dags för fler lotter, popcorn och tipspromenad. Nils upptäckte ett fel i fråga; min lilla professor. Sedan fyndade Nils hallongrottor på rea innan vi åkte hem. Alla väldigt nöjda. 

//A

1 kommentar:

  1. Kul fat! Synd att jag inte visste om vårmarknaden för jag vill oxå ha tomatplantor. Första året i år då jag inte odlar själv. Kram Sara

    SvaraRadera